Sunday, August 30, 2009

歌曲篇 - 杜鹃 - 品冠

(Post updated on 23.03.2010 with embedded media play and download link)



杜鹃 - 品冠
[DOWNLOAD]

春天的花开满你的家园
又过一年
辗转的思念好比当初不减
想问你在哪边

我望着更换过的窗帘
没有笑脸
痴痴的双眼不敢碰的心弦
到底怎么过的这几年

我笨的还想挽回 己经断了的线
总觉得会有一天
我不怕等待时间 只要伤口复原
我自责我错过的情缘

能不能再见你一面
把这几年的委屈都告诉你
我不快乐 也不笑了
除了你没别的选择

能不能再见你一面
我做了很多让你骄傲的贡献
希望你看见希望你听见
我的努力不变

我又去了你们家外面
想起从前
开满了杜鹃
白的纯红的艳越看难过越难掩

我想到我们去花市的那一天
你说永远
花开的那一天 你会嫁到我身边
我仍守住这个诺言

希望你看见希望你听见
我们种的杜鹃

***************************************************************


Hmmm... I could not find this song from youtube for sharing...
But I wanna share this with you all... this is one of my favourite song...
This song is in Pin Guan's (品冠), 疼你的责任 album... the last song if I am not mistaken... therefore, I wont be surprise if you all have missed out this song for the album...
I realized sometimes, nice songs are always not the 主打歌... is it becoz is it not commercialized enough to the market???
I dunnu... maybe it is nice to me, but it is only so so to you all... but... I just love it... even it has been so many years... the song is still nice listening to me... 8>

No comments: